Våga vägra

Det är svårt att ändra rutiner. Efter 2 v hemma med vila och tid att tänka inser jag dock att det är just det jag måste göra. 

Fokusera mer på saker jag mår bra av och mindre på alla måsten. 
Har börjat inse att familjen överlever trots halvfabrikat, att de klarar sig bra den kvällen i veckan jag har yoga. Att det går bra att hämta rena kläder direkt i tvättstugan och att min man faktiskt kan laga mat om han bara vill!!!

Saker jag ändrat på: 
yoga en kväll i veckan - hävdade tidigare att jag inte hann.
Vila på eftermiddagen - ägnades tidigare åt att plocka undan
Uppstyrning av barnens nattande - inser att det inte fungerar att ligga i 30 min i varje barns säng. De protesterar vilt mot denna nya rutin. 
Säga ifrån vad JAG behöver och sluta sätta mina egna behov i sista rummet!